Svaki auto za pokretanje treba energiju i iako početni pogon dolazi i od goriva, glavni pokretač svakog automobila ipak je akumulator. Akumulator je proizvođač struje koji pretvorbom energije omogućuje pokretanje motora u vozilima. Mnogi ga nazivaju i punjivom baterijom jer funkcionira na procesu pražnjenja i punjenja.

Akumulator se mora pregledavati

Svaki je vozač svjestan važnosti akumulatora, osobito u hladnijem periodu godine pa većina njih akumulatoru posvećuje dovoljno pažnje. Vozači koji zapostavljaju akumulator obično se u nevolji s akumulatorom nađu baš u najnezgodnije vrijeme – zimi, u lošim vremenskim uvjetima poput kiše i snijega ili na nekom nepristupačnom mjestu.

Punjenje akumulatora
Punjenje akumulatora

Anlaser i akumulator pale motor

Glavna uloga akumulatora je da napaja anlaser koji će pokrenuti motor automobila. Taj anlaser tijekom vožnje vraća električnu energiju u akumulator pa se on na taj način „puni“. Automobilski akumulator u vrlo kratkom vremenu može izbaciti jako puno energije, a potpuno pražnjenje će mu skratiti radni vijek. U slučaju da vaš automobil cijelu noć ostane s upaljenim svjetlima velika je vjerojatnost da se rok trajanja vašeg akumulatora gotovo prepolovio.

Akumulatori za auto osiguravaju svu potrebnu energiju. Kako ispitati ispravnosti akumulatora i punjenja

Moderni akumulatori se baziraju na olovu pa ih se naziva olovnim akumulatorima i njih ima većina automobila. Skuplji automobili imaju moderniji akumulator kojeg čini litij-jonska baterija. 

S vremena na vrijeme trebaju se puniti

Akumulatori stare, što je u potpunosti normalan proces, a vruće ljetne temperature još više pospješuju njihovo starenje. To smanjuje njihovu učinkovitost pa se akumulatori tijekom zime sporije prazne i pune te daju manje energije. Velik dio električne energije troši se upravo zimi jer se grije velik dio auta, od stakala do sjedala. Napunjenost akumulatora se može lako izmjeriti, pomoću mjerača, a trebala bi biti barem 12 volti. Ako mjerač pokazuje 11 volti i manje treba ga odmah zamijeniti, prije nego vas uspije ostaviti na cjedilu u najnezgodnijem trenutku.  

Zimi se najčešće kvare

Iako vlada uvriježeno mišljenje da niske temperature zimi uništavaju akumulator, istina je potpuno drugačija jer upravo visoke ljetne temperature ubrzavaju stvaranje korozije u njemu. Korozija koja se nalazi na njemu može otežati rad akumulatora pa se u tu svrhu koristi mast za zaštitu polova. Isto tako, potrebno je redovito punjenje destiliranom vodom kod akumulatora koji je sadrže.

Postoji nekoliko važnih stvari kojih se vozač mora držati ako ne želi imati probleme s akumulatorom. Treba ga redovno servisirati, osobito prije odlaska na dulji odmor. Povremeno je potrebno prebrisati njegov poklopac i nanijeti mast za zaštitu. Kleme uvijek moraju biti dobro pričvršćene. 

U svakom prtljažniku bi se trebali nalaziti kablovi za startanje u slučaju da vas akumulator ostavi na cjedilu u nezgodnom okruženju.

Postovi iz iste kategorije: